Yealink-toestel configureren

  1. Klantenservice
  2. Vaste telefonie
  3. Yealink-toestel configureren

Heb je een Yealink-toestel welke je niet bij VoiceOne hebt aangeschaft? Dan bevat deze niet onze auto-provisioning. Dit betekent dat je deze handmatig dient te configureren. Hoe je dat doet, lees je hieronder.

Als je éénmaal op de OK knop drukt van je Yealink-toestel zie je het IP-adres, vul deze in in je internetbrowser.

Als je vervolgens gaat naar het tabblad account kun je hier de gegevens invoeren, zie de volgende screenshot:

Line Active: Hier staat nog unregistered, dit wijzigt in registered (zoals op de afbeelding) indien je alles succesvol hebt ingesteld.

Label: Komt in het display te staan van het toestel (zelf in te vullen naam)

Display name: Komt in het display te staan van het toestel (zelf in te vullen naam)

Register Name: kanaalnaam (deze heb je per e-mail ontvangen, of kun je opvragen via onze klantenservice)

User Name: kanaalnaam (deze heb je per e-mail ontvangen, of kun je opvragen via onze klantenservice)

Password: Wachtwoord (deze heb je per e-mail ontvangen, of kun je opvragen via onze klantenservice)
(Let op: deze is niet hetzelfde als je Dashboard-wachtwoord!)

Server Host: registratie2.voiceone.nl

Laten doen?

Het is ook mogelijk dat onze klantenservice je toestel op afstand voor je instelt middels TeamViewer. Het is daarbij wel van belang dat je toegang hebt tot de web interface van je toestel (en dus de gebruikersnaam/wachtwoord kent). Weet je deze niet? Ga dit dan na bij de leverancier van je IP-toestel. Wij kunnen een toestel ook provisionen op basis van een MAC-adres van je toestel. Dit betekent dat als je je toestel daarna een fabrieksreset geeft, hij vanzelf de informatie bij onze servers ophaalt. De kosten als je een toestel niet bij ons hebt aangeschaft, bedragen hiervoor €25,00 eenmalig excl. btw.