Hoe werkt het verhuizen van mijn domeinnaam?

  1. Klantenservice
  2. Webhosting
  3. Hoe werkt het verhuizen van mijn domeinnaam?

Heb je momenteel al een domeinnaam actief bij een andere partij en wil je deze verhuizen naar VoiceOne? Dat klinkt heel lastig, maar is bijzonder eenvoudig. We leggen het proces graag uit.

  • Om een domeinnaam te verhuizen heb je een verhuistoken, soms ook wel EPP-code genoemd nodig. Deze code kan je opvragen bij jouw bestaande registrar waar jouw domeinnaam nu geregistreerd is. Weet je niet wie dat is? Neem even contact op met de VoiceOne klantenservice, dan kijken we met je mee.
  • Nadat je de bestaande verhuistoken hebt kan je via My VoiceOne je bestelling plaatsen. Je gaat hiervoor naar my.voiceone.nl. Hier log je in met jouw My VoiceOne-inloggegevens welke je per e-mail hebt ontvangen toen je klant werd bij VoiceOne. Heb je nog geen account? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat we deze voor je kunnen aanmaken.
  • Zodra je ingelogd bent, ga je naar ‘Nieuwe dienst bestellen’ in de rechterkolom. Kies vervolgens ‘Domeinnaam’ en vul jouw domeinnaam in in het zoekveld. Ons bestelsysteem controleert of jouw domeinnaam nog vrij is, of – zoals waarschijnlijk het geval is – hij ‘bezet’ is. Bezet betekent dat hij dus al geregistreerd is en je hem kunt verhuizen.
  • Kies vervolgens ‘bestellen’ achter de betreffende domeinnaam. En ga door naar de tweede stap in het bestelscherm. Hier wordt gevraagd naar de ‘autorisatiecode’ van je domeinnaam (oftewel de verhuistoken/EPP-code). Vul deze in.
  • Daarna kies je waar je domeinnaam aan gekoppeld moet worden. Is je webhostingpakket al actief? Kies dan “Ik heb al een hostingpakket bij VoiceOne B.V.” en vul de gevraagde domeinnaam in van dat pakket. Heb je nog geen webhostingpakket? Dan kan je er gelijk 1 bestellen door te klikken op “Hostingpakket bestellen”.
  • Na het invullen van je bestaande domeinnaam klik je op “Klantgegevens” en kies je de gewenste betaalmethode. Je bent al ingelogd, dus je andere gegevens zijn al voor je ingevuld.
  • Na de knop “Besteloverzicht” > “Bestelling plaatsen” is je bestelling compleet en gaat ons systeem je domeinnaam verhuizen. Dit gebeurd vanzelf en afhankelijk van je type domeinnaam (.nl, .eu of .com) kan het binnen 1 minuut, tot enkele dagen duren voor je domeinnaam is verhuisd.

Afwijkende procedure bij ICANN-domeinnamen (e.g. .com)

Heb je momenteel domeinnaam met een gTLD of een .com domeinnaam? Dan kan het zijn dat je een e-mail ontvangt vanuit ICANN om je e-mailadres te bevestigen die bij VoiceOne bekend is. Deze e-mail krijg je op het e-mailadres dat vanuit jouw vorige registrar (hostingpartij) is doorgegeven aan ICANN. Weet je niet welk e-mailadres dit is? Neem dan even contact op met je vorige leverancier, zij kunnen je dit vertellen. In de betreffende mail vind je een link om de verhuizing te bevestigen. Doe je dit niet? Dan vervalt de verhuizing na enige tijd automatisch en wordt deze afgewezen.

Via My VoiceOne (onder ‘Diensten’ en vervolgens ‘Domeinnamen’) kan je de status van je bestelling volgen. Zodra je domeinnaam op ‘Actief’ staat, is hij succesvol verhuisd naar VoiceOne! Staat na 24 uur de status nog steeds op ‘In bestelling’ of ‘Fout opgetreden’? Neem dan contact op met de VoiceOne klantenservice, dan gaan we samen na wat er misgaat.