Mijn e-mails komen in de spam, wat nu?

  1. Klantenservice
  2. Webhosting
  3. Mijn e-mails komen in de spam, wat nu?

Indien je je webhosting / e-mailhosting via VoiceOne hebt ondergebracht en jouw e-mails komen in de spam terecht bij de ontvanger van je e-mailberichten, dan is het mogelijk dat jouw DNS (SPF) records niet goed geconfigureerd zijn.

Voor een juiste werking en het voorkomen van een spam-classificatie door een ontvanger is het belangrijk dat je gebruik maakt van een juist SPF-record. Als je je domeinnaam bij VoiceOne host staan deze instellingen in de meeste gevallen al correct ingesteld. Je controleert dit in je DirectAdmin-account. Ga hier naar ‘Account manager’ en vervolgens ‘DNS Management’. (Let op: Heb je meerdere domeinen in je webhostingpakket bij VoiceOne? Selecteer dan rechts bovenaan eerst de juiste domeinnaam).

In de DNS-management omgeving van DirectAdmin zie je de volgende instellingen.

Zorg ervoor dat het TXT-record “”v=spf1 a mx include:_spf.voiceone.nl -all” bestaat. Indien deze afwijkt, of niet bestaat – maak deze dan aan. Dit doe je middels de groene knop ‘Add Record’. Je krijgt vervolgens onderstaand scherm. Selecteer bij Record Type “TXT” vervolgens kies je bij TXT Record Type “SPF”.

Nadat je deze keuze hebt gemaakt kan je middels het volgende scherm, de volgende informatie overnemen:

Hierna klik je op ‘Add’. Je SPF-record is nu juist ingesteld. Let op dat dit maximaal 24 uur kan duren alvorens de DNS bij elke DNS-provider is bijgewerkt en het dus kan voorkomen dat je gewijzigde instellingen niet direct werken.

Ervaar je daarna nog steeds problemen? Of kom je hier zelf niet uit? Neem dan contact op met onze support.