Heb je een betalingsachterstand, of is een incasso-poging mislukt? Dan wordt je aansluiting in de meeste gevallen (gedeeltelijk) geblokkeerd. We werken in verschillende fases van blokkade per dienst. Hieronder vind je er meer over.
Ik heb een mobiel abonnement (of vast-op-mobiel)
Fase 1: Indien je een mobiel abonnement (of vast-op-mobiel) abonnement afneemt bij VoiceOne wordt in de eerste fase data roaming in het buitenland geblokkeerd. Je kunt hiermee niet meer internetten in het buitenland. Ook bellen naar servicenummers en internationale gesprekken zijn niet meer mogelijk. Dit is om extra (data)kosten te voorkomen en ervoor te zorgen dat het openstaande bedrag niet onnodig verder oploopt, op je abonnementskosten na natuurlijk – deze blijven tijdens een betalingsachterstand gewoon doorlopen en worden niet ‘gepauzeerd’ omdat je niet betaald hebt.
Fase 2*: Indien je na meerdere herinneringen en/of een ingebrekestelling nog steeds niet hebt voldaan aan je betalingsverplichting, dan wordt je gehele abonnement en simkaart geblokkeerd. Je kan niet meer bellen of gebeld worden met je simkaart. Internettoegang (2G, 3G en 4G) wordt volledig geblokkeerd en je kunt met je vaste aansluiting in het geval van vast-op-mobiel niet meer bellen.
Fase 3: In deze fase is je factuur overgedragen aan ons incassobureau en/of gerechtsdeurwaarder GGN of DAS incasso. Bij een overdracht aan een incassobureau wordt je abonnement beëindigd en worden de resterende abonnementskosten voor de periode dat je abonnement nog zou lopen in één keer opeisbaar en in rekening gebracht op een slotfactuur. Indien deze niet binnen 8 dagen is voldaan, wordt deze ook overgedragen aan GGN. Alle buitengerechtelijke kosten komen hierbij ook voor jou rekening.
*Ben je pas net klant (minder dan 3 maanden), dan wordt je aansluiting bij het niet voldoen van je factuur binnen de gestelde betaaltermijn direct volledig geblokkeerd.
Ik heb een VoIP-abonnement (Hosted VoIP of 3CX)
Fase 1: Indien je een VoIP-abonnement afneemt bij VoiceOne wordt in de eerste fase bellen naar het buitenland en betaalde servicenummers geblokkeerd. Je kan daardoor niet meer bellen met 090x-, 0900, 0800 of internationale nummers. Dit is om extra kosten te voorkomen en ervoor te zorgen dat het openstaande bedrag niet onnodig verder oploopt, op je abonnementskosten na natuurlijk – deze blijven tijdens een betalingsachterstand gewoon doorlopen en worden niet ‘gepauzeerd’ omdat je niet betaald hebt.
Fase 2: Indien je na meerdere herinneringen en/of een ingebrekestelling nog steeds niet hebt voldaan aan je betalingsverplichting, dan wordt je gehele abonnement geblokkeerd. Je kan niet meer bellen. Gebeld worden is nog wel mogelijk.
Fase 3: In deze fase is je factuur overgedragen aan ons incassobureau en/of gerechtsdeurwaarder GGN of DAS incasso. Bij een overdracht aan een incassobureau wordt je abonnement beëindigd en worden de resterende abonnementskosten voor de periode dat je abonnement nog zou lopen in één keer opeisbaar en in rekening gebracht op een slotfactuur. Indien deze niet binnen 8 dagen is voldaan, wordt deze ook overgedragen aan GGN. Alle buitengerechtelijke kosten komen hierbij ook voor jou rekening.
Ik heb een webhosting pakket
Fase 1: Indien je een webhostingpakket afneemt bij VoiceOne wordt in de eerste fase je pakket geblokkeerd voor toegang tot je website en/of het opvragen van je verhuistoken van je domeinnaam geblokkeerd. Dit houdt in dat je je website niet kunt aanpassen en dat inloggen op je pakket niet mogelijk is. Je bezoekers krijgen ook een landingpage te zien waarop te zien is dat je webhostingpakket geblokkeerd is. Bezoeken van je website is dan ook niet mogelijk.
Fase 2: In deze fase is je factuur overgedragen aan ons incassobureau en/of gerechtsdeurwaarder GGN of DAS incasso. Bij een overdracht aan een incassobureau wordt je abonnement beëindigd en worden de resterende abonnementskosten voor de periode dat je abonnement nog zou lopen in één keer opeisbaar en in rekening gebracht op een slotfactuur. Indien deze niet binnen 8 dagen is voldaan, wordt deze ook overgedragen aan GGN en/of DAS incasso. Alle buitengerechtelijke kosten komen hierbij ook voor jou rekening.
Heb je betaald na een blokkade?
En wil je weten wat er dan gebeurd? Kijk dan op de pagina ‘Ik heb betaald, wat nu?‘.